علت لخته خون دهان چیست؟
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


علت لخته خون دهان چیست؟

لخته خون در دهان معمولاً در اثر گاز گرفتن گونه، تصادف، عفونت یا آسیب های دیگر در داخل دهان ایجاد می‌شود. لخته خون که روی سقف دهان، زبان یا گونه ایجاد می‌شود، به طور کلی لخته خون قرمز رنگ و پر از خون و مایعات دیگر است. انواع دیگر زخم‌ دهان نیز ممکن است شبیه لخته خون روی زبان به نظر برسند و هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن باعث درد و ناراحتی شوند. مصرف مایعات داغ می تواند شدت درد لخته خون در دهان را افزایش دهد.

لخته خون در دهان معمولا خود به خود و بدون درمان خاصی از بین خواهد رفت. البته برای تسریع بهبودی باید از هرگونه تحریک  لخته قرمز یا زخم در دهان خودداری کنید. با این حال، گاهی اوقات لخته خونی که در دهان ایجاد شده است می‌تواند نشانه یک بیماری جدی‌تر باشد. به عنوان مثال، تعداد کم پلاکت ها، کمبود تغذیه و حتی سرطان دهان می تواند باعث ایجاد لخته خون در دهان شود.

در این مقاله با علت لخته شدن خون دندان و تشکیل لخته خون زیر زبان آشنا می شویم. این اطلاعات می تواند به جلوگیری از ظاهر شدن لخته های خون دهان کمک کند و در صورت بروز، به درمان سریعتر آنها کمک می کند. همچنین متوجه خواهید شد که لخته خون دهان نشانه چیست که برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

لخته خون در دهان می تواند در هر قسمتی از دهان ظاهر می شود، لخته خون در قسمت های مختلف دهان نشانه مشکلات مختلفی از جمله بیماری لثه و سرطان است. از آنجایی که لخته خون در دهان معمولاً در اثر آسیب های فیزیکی ایجاد می‌شوند، می‌توانند در پهلو یا زیر زبان تشکیل شوند. لخته های پر از مایع نیز در داخل گونه، سقف دهان یا داخل لب ظاهر می‌شوند.

زمانی که مایع  خون زیر پوست آسیب دیده جمع می‌شود، تشکیل لخته خون زیر پوست آغاز می شود. بسته به علت، لخته خون در دهان ممکن است با خون، مایع بی رنگ یا چرک پر شده باشد. برخی از دلایل اصلی که باعث تجمع خون در دهان به شکل می‌شود، عبارتند از اصطکاک زبان و دندان، تحریک ناشی از مواد شیمیایی یا سوختگی دهان.

 

تاول خونی روی لثه

 

14 علت لخته شدن خون در دهان (علل حباب های خون در دهان)

  1. آسیب دهانی به گونه، لثه و زبان
  2. حباب خون در دهان پس از کشیدن دندان
  3. آلرژی به غذایی خاص مانند فلفل
  4. بیماری سلیاک یکی از علل لخته خون دهان
  5. خونریزی آنژین بولوزا
  6. پمفیگوئید لخته خون در دهان
  7. تعداد پلاکت کم علت اصلی لخته خون در دهان
  8. کمبود تغذیه
  9. تبخال دهان
  10. سیگار کشیدن عامل عفونت دهانی و تشکیل لخته خون زیر زبان
  11. دیابت
  12. مصرف برخی از داروهای خاص
  13. تشکیل لخته های دندان هنگام دندان درآوردن (در نوزادان)
  14. سرطان دهان مهمترین دلیل تشکیل لخته خون در دهان است

لخته خون در دهان نشانه چیست



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: لخته خون در دهان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 10 شهريور 1403



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.